thassos-01

Am plecat la 4.30 dimineața strategic gândit, asta doar pentru a prinde primul bac local ce trece iute ca gândul pe la Chiciu, dar am făcut-o exact la ora 5.35 ceas elvețian ce să zic, ca apoi, să trecem val vârtej prin vamă, ca și cum vameșii bulgari nici n-ar fi existat. Treceți, oameni buni, pe la Silistra, lăsați Giurgiu-Ruse, pentru ca or să vă rămână oasele pe acolo de atâta așteptare.

Și dă-i bice pe mașinuța mea, dii, dii, spre Thassos cu tine! Și dă-i colaborare cu soția mea despre drum și încotro s-o luăm, dacă e bine pe aici și mai bine-i pe acolo, și dă-i colaborare cu GPS-ul punct ochit intersecție, punct lovit curbă la dreapta, curbă la stânga, depășire puțin riscantă luat o palma după ceafa șofer, ce mai, drum întins spre relaxarea ce ne aștepta bucuroasă pe un nisip alb și o mare turcoaz belea de arătoasă.

Bă, da’ ce ești nebun? GPS-ului i-am urlat în semiconductori să nu ne lase tocmai acum să-i fie îngăduința cu liniștea noastră de călători fără experiență pe șosele străine, dar el, nu și nu, ba că-i este somn și vrea să-și ducă cipurile la culcare, ba că vrea să bea niște apă pentru hidratarea atât de necesară, ba că i se futu’ le buto’ și nu mai poate fără. Și dus a fost. Optimiști de fel, dar și documentați în primul rând de pe google maps și de pe site-ul băiatului ăla de călătorește tare mult, Răzvan Pascu pe numele lui, am luat-o pe mai departe pe drumuri bulgărești. Разбираш ли?

Traseul meu: Călărași, Silistra, Shumen, Lozarevo, Sungulare, dupa Zimnitza se intră pe autostrada A1 cu direcția Sofia. Se iese de pe autostradă spre Dimitrovgrad ( atenție la ieșire ), Haskovo (se urcă pe pod), Kardjali. Nu știu cam cât după Kardajali va începe spre dreapta ( există semn către Makaza) drumul ăla nou al bulgarilor, belea de adevărat după ultimul răcnet occidental, pentru care ar trebui să fim invidioși, drum cu direcția punctul de trecere frontieră Makaza-Nimfea.

Fără GPS-ul pe care l-am aruncat direct în torpedou, cam supărat pe el dă-l în gura mă-sii, am ajuns la Makaza fără probleme și chiar pot spune cu mâna pe pipota mea stângă, că drumul prin Bulgaria nu m-a obosit deloc. Atenție la vechile GPS-uri, pentru că drumul spre punctul de trecere Makaza-Nimfea, nu apare pe acestea!

Trecere fără probleme prin vamă cu salutari voioase ale vameșilor greci, și-i normal asta la naiba, la câți turiști români ajung pe plajele lor, ca apoi, în țipete de bucurie, moaaamăă, suntem la greci, să începem a dansa doar din trunchiuri pe ritmurile melodioase ale muzicii elene ce ne încântau urechile din aparatul de radio. O să vă spun mai târziu de posturile de radio grecești, surpraiz !

Aaa, de traseu vorbeam, deci, Makaza-Nimfea-Komotini-intrare pe autostrada Egnatia Odos E90 ( aveți mare grijă cum intrați pe autostradă și pe unde cu direcția Xanthi și Kavala). Se iese de pe autostradă cu direcția Crysoupoli- Keramoti, locul de unde se ia lejer feribotul către insula Thassos, locul de concediu a nenumărați români veniți să-l lase pe stres în părăsire pe pământ românesc.

Pentru cine nu este chitros și pentru cei pe care nu-i fac 10-20 de lei, doar suntem în vacanță, ce pana noastră, nu este mare diferența între benzina bulgărească, ca preț vorbind, și cea grecească. Într-adevăr, am băgat benzină plin de plin pe pământ bulgăresc, dar am fost nevoit să alimentez și pe insulă, pentru simplul motiv că plimbarea între plajele grecești mi-a „mâncat” un rezervor de benzină cât ai zice kalimera dintr-o gură de grec șmecher. Și uitați  mai jos o speță.

Ne-am urcat pe vapor cu părul în vânt, al meu mai de-o spălare rămas, într-o admirație limba scoasă până aproape de valurile marii Egee, plus fericirea noastră de nedescris. Bucuria nu costă nimic, așa c-am scos-o din toate străfundurile noastre atunci când am pus prima dată picioarele în Limenas, capitala insulei, unde aveam și cazare de altfel. După ce ne-am revenit din îmbrățișare, am luat prima data contact cu grecul pișicher mare bandit la meserie, un taximetrist care ne-a luat 8 euro să ne ghideze sensibil de amabil către vila unde urma să ne petrecem vacanța, câteva străzi întortocheate mai încolo, vai de capul lor că nu le-am dat de cap nici cât am stat prin zonă. Cub rubic străzile, clar!

Deci, plecat 4.30 dimineața din fața blocului, trecere bac Călărași-Silistra, opriri la liber halit sandvișuri și alte necesare unui om normal ce bea multă apă, trecere cu feri  continent –Thassos, ajuns în patul vilei din Limenas ora 16 după amiaza. Eee, 11 haș și 30 minute. Corect?

Pentru că băieții de la AmFostAcolo, zicE că este bine să separam traseul de perioada cazării, prin a le respecta regulile, sar peste zilele de plajă și halit la greu d’alea fructe de mare zise, ele fiind animale de apă în toată regula, și mă apuc imediat de descriere traseului de întoarcere. N-aș mai avea chef, de, întoarcere din concediu, ziceți voi că nu-mi dați dreptate. Revin cu părțile 2 și 3, cazare vs drum de întoarcere pe alt traseu mai șmecheros. Ciao!